קיימים סוגי אתרים רבים, כשהבחירה ביניהם מתבצעת על פי הצורך העסקי עליו צריכים לענות. לדוגמה, דף נחיתה או מיני סייט ישמשו כמקום אליו יגיעו גולשים שלחצו על קישור ברשת חברתית, במנוע חיפוש או בבאנר, והם מלווים מודעות או קמפיין פרסומי. לעומתם, אתרי תדמית, כשמם הם, הם יוצרים נוכחות ונראות של העסק באינטרנט, מכילים מידע על העסק, על השירותים והמוצרים שהוא מציע, תחומי ההתמחות, התעודות והתארים שלו, וגם מטרתם היא שיווק, אלא שכאן, מדובר בשיווק התדמית של העסק, ולא במוצר או בשירות שהעסק מציע. סוג נוסף בולט הוא אתרי החנויות הוירטואליות (קניונים אונליין, אי-קומרס וכד'), אשר מאפשרים מסחר אונליין, בכל שעות היממה, 365 ימים בשנה, ללא צורך של בעל העסק להיות מעורב במכירה. חנויות מסוג כזה מרחיבות את קהל הלקוחות הפוטנציאלי פי כמה, מאחר והן משחררות את בעליהן מתלות בזמן או במקום, ואף חוסכות לו הוצאות רבות.