פרסום בטיקטוק מעולם לא היה קל כל כך..
זמן מאמר משוער 3:50
פרסום בטיקטוק
מה כל כך מיוחד בטיקטוק ולמה כדאי שגם אתם תהיו שם?
פר מי שהמציא את טיקטוק היה גאון, אפליקציה, שהיא רשת חברתית לכל דבר שבא אנשים משתפים סרטונים, נהנים, בוחרים מוסיקה טובה וגם על הדרך יש כאלה שמתפרנסים מזה.
בואו נבחן רגע מקרוב מה כל כך גאוני בפרסום בטיקטוק ומי בכלל צריך להיות שם.
פעם לקוחות היו מזמינים אותי לצלם בשבילם סרטון תדמית לעסק.
לכאורה נראה שזו בקשה לגיטימית, יש לך עסק, אתה רוצה לספר עליו מזמינים את איילת שתבוא לצלם.
סרטון באורך של דקה וחצי, שניים, מוסיקה טובה, סיפור נחמד של העסק וזהו.
היום הדבר הזה שנקרא סרטון תדמית די ירד מהעולם.
למי יש סבלנות לראות סרטון של שתי דקות?? פרסום בטיקטוק)
בטיקטוק, הסרטונים כל כך מהירים, בקצב כל כך מהיר שהיד נעה במהירות מסרטון לסרטון ולא ממש מספיקה להפנים כלום אבל הי, משהו שם עובד..
כולנו שם. כולנו רוצים להיות כמו הרקדנים האלה, הזמרים האלה, המשפענים האלה ולכן זה מוביל אותנו בדיוק לסיבה הבא למה טיקטוק כל כך מצליחה
חיקוי – או בעברית טרנדים,
כולנו רוצים פרסום בטיקטוק נכון?
מישהו יוצא בסרטון ריקוד מגניב, פתאום כולם רוצים לפרסם בטיקטוק את אותו הריקוד בטיקטוק שלהם.
כנל לגבי מוסיקה, יש קטע מוסיקה טרדי שרץ וכולם משתמשים בו,מה אתה לא תשתש בו? ברור שכן..
כנל לגבי סגנון לבוש, סגנון צילום וכו..
טיקטוק כמו אינסטגרם ופייסבוק יודעים להציע לך דברים שיעניינו אותך ואז אתה מוצא את עצמך יושב שעות וגולל למטה לעוד סרטון ועוד סרטון.
ותכלס מה שהופך כל סרטון לוואו זה המוסיקה הטרנדיט. והחינמית.
כל סרטון פרסום בטיקטוק הכולל אפילו רק תמונה גם אם היא הכי פשוטה,תקבל משמעות אחרת לקטע מוסיקה שתבחר…
והכתוביות, בכלל נראה מעולה בכל סרטון.
אז מה שקרה בעצם, נהיינו דור של צלמים ועורכי וידאו וכולנו רודפים אחרי פרסום בטיקטק.
ולאט לאט אנחנו נפרדים מכל המלל בפוסטים ועוברים לסרטונים קצרים שמסבירים בדיוק מי אתה ומה העסק שלך עושה בכמה שניות בלבד.
למה כדאי לך להיות גם בטיקטוק ולהשקיע בפרסום בטיקטוק?
הסיבה הפשוטה כי כולם שם, אתה לא תהיה שם?
והסיבה היותר אמתית זו אחלה פלטפורמת שיווק.
אם אתם יודעים להכין תוכן שיווקי, לדבר מול מצלמה, אולי אפילו להיות קצת שחקנים, תגלו מאוד מהר שבלי וידאו העסק לא קיים.
אכזרי? מאוד.
אמיתי? בהחלט!
אז מה השלבים להצלחה עסקית בטיקטוק?
הגדרת קהל היעד שלך.
מי הלקוחות שאתה מחפש?
גברים, נשים?
איזה גיל?
במה הם עובדים?
למה הם צריכים אותך?
למה רק לך יש את התשובה לבעיה שלהם..
חיפוש השראה אצל אחרים.
אין צורך להמציא את הגלגל, כן יש צורך ביצירתיות אבל לעשות" שופוניג" אצל אחרים זה בהחלט אפשרי.
אז מה צריך לכלול סרטון השראה שיעזור לך בשיווק העסקי שלך?
תוכן, מוסיקה, איזה ה-# טוב לך לעסק, כמות המגיבים על הסרטון, האם זה סרטון שאתם בכלל מסוגלים לייצר?
אחרי שמצאנו את הסטייל שאנחנו אוהבים זה הזמן לשבת לכתוב תכנים.
יש כאלה שיגידו שנכון לרשום רעיונות לכמה סרטונים מראש ופשוט לצלם.
יש כאלה שיגידו שלהם מתאים לראות משהו ואז לצלם.
הכל הולך.
רק חשוב עיקביות.
כמו בכל רשת חברתית, אתה מרגיל את הקהל שלך לכמות מסוימת של סרטונים או תכנים ויש לעמוד בציפיות האלה גם כשלא ממש בא לנו.
הקהל שלנו מחכה לזה.
מה הם סוגי הסרטונים שיכניסו לכם מלא צפיות בטיקטוק
ישנם מלא סוגי סרטוני שיווק שאפשר לפרסם בטיקטוק
הראשון סרטון אווירה, הקלאסי..
סרטון שמראה אווירה כללית של המקום, של צוות העובדים, להכניס את הצופה לתוך החיים ולמקום העבודה שלכם.
שמים מוסיקה מדליקה וטרנטיד שמתאימה לוויב של המקום והופ יש לנו סרטון מעולה.
סרטון פרסום בטיקטוק נוסף שמאוד הולך היום זה סרטון שאלות ותשובות.
שומעים מישהו שואל שאלה והמצולם עונה עליה.
זה נותן לקהל שלנו תחושה של אני יודע מה אני עושה, שיש לי סמכות, שיש לי המון ידע..
הדרך הנכונה להתארגן ליום צילומים כזה זה לתכנן את כל הטקסטים מראש.
להכין מראש לכל סרטון כותרת, לבוש אחר אולי אפילו לוקיישן אחר כדי שכל סרטון יקבל את הוויב שלו.
כל סרטון יקבל שאלה אחרת וכך יצרנו בכמה שעות בלבד בין 8 – 10 סרטונים קצרים שישמשו את הלקוח לאורך זמן.
סרטון פרסום בטיקטוק נוסף שמקבל הרבה צפיות הוא סרטון טיפים.
הוא יחסית דומה לסרטוני שאלות ותשובות אבל הוא נותן תחושה אחרת לצופה.
אנשים אוהבים לקבל טיפים חינמיים וזו דרך נפלאה לחבר את הקהל שלכם אליכם ללא מאמץ ונותן תחושה של אמון.
מפרסמים רבים בטיקטוק לא משתמשים בהפקת סרטון מסוג זה כי הם מפחדים שהטיפים החינמיים "יגנבו" את העבודה או את המוצר בפועל.
הטעות הזאת יכולה פספוס ממש גדול כי אם אתם נותנים מהידע שלכם לאחרים זה אומר שאתם נדבים ומאוד בטוחים בעצמכם ובעבודה שלכם.
סרטון פספסוסים
הפקת סרטון שכולו פספוסים מעולה באמצעות פרסום בטיקטוק
לכרואה תגידו איילת השתגעת לגמרי, סרטון פספסוסים מוכר?
כן חברים סרטון פספוסים לפעמים מוכר יותר טוב מכל סרטון תדמיתי אחר.
ויש לזה מלא סיבות אבל אמנע כרגע את החשובות ביותר.
דבר ראשון, כשאתם מאפשרים לקהל שלכם לראות את ה"אנושיות" שבכם מיד הצופה מתחבר אליכם.
לדוגמה, תארו לכם להכנס לחשבון טיקטוק של עורך דין מוצלח ולראות מלא סרטונים רציניים כאלה שהוא מספר על קייסים
מעניינים שהיו לו או תביעות והוא לבוש בצורה מוקפדת עם חליפה מחויטת ואם זו אישה אז איפור מדוגם ונעלי עקב ומדברת
בצורה רהוטה וגבוהה ואז פתאום אתם נתקלים בסרטון פספוסים. פתאום אתם רואים את הבן אדם בעין אחרת לגמרי.
אתם צוחקים, מגחכים ומגלים המון רגישות ואנושיות בלקוח.
דבר שני, סרטון פספוסים הרבה פעמים יכול להיות הסרטון הראשון שתעלו ולרצו לפרסם
כי אנחנו רוצים לעשות אפקט וואו בסרטון הראשון כדי שהצופים שלנו ירצו להמשיך לעקוב.
סרטון פספוסים גורם טיזר ורצון להמשיך לגלות עוד ועוד עליכם.
הפקת סרטון טיקטוק – עדויות מהלקוחות שלכם.
ליצור סרטון כזה זו הבטחה מעולה שיהיו לכם מלא עוקבים.
כולם היום רוצים לקבל המלצה אמיתית על בעל עסק.
פעם היה מספיק המפה לאוזן או לראות משהו כתוב היום בעולם האינסטגרם, הטיקטוק ופייסבוק שכולם רשתות חברתיות, ליצור סרטון
שהלקוח מספר על המוצר שלכם, על השירות שנתתם על היחס זה אחד החזקים שיש.
אפשר לבקש מהלקוח שלכם לדבר אל המצלמה ולספר על החוויה שלו איתכם או שאתם עומדים ליד הלקוח והוא ממש מדבר אליכם.
את הסרטון הזה אתם עורכים, שמים מוסיקה וכתוביות והינה לכם סרטון מנצח נוסף.
סרטון תדמית עסקי שכולו עוסק במאחרי הקלעים של העבודה שלכם.
אנשים מאוד אוהבים לראות מה מתנהל מאחורי השם שלכם, לראות את כל ההכנות.
למשל צלם, לא רק להראות תוצאה סופית, את זה כולם יכולים לעשות ואין שם שום דבר מיוחד.
המיוחד זה להראות את ההכנות ליום צילומים, מה לקחתם, מה לבשתם, מה הכנסתם בתיק צילומים, איך המצטלם
נראה לפני האיפור ואחרי זה, איפה אתם מצלמים, הלוקיישן שבחרתם, איך אתם מעמידים את המצולם, איך אתם מכוונים אותו עד לקבלת עמדה מושלמת לצילום.
ואז כמובן להראות תוצאה סופית של הצילום.
סרטון "תהליך"
סרטון נוסף שאנשים מאוד אוהבים לראות זה סרטון תהליך..
למשל מאפרת, להראות איך המצטלמת נראת בלי איפור איך מוסיפים את המייקאפ איך מדביקים ריסים איך מעצבים את השיער בצורה מושלמת וכמובן את התוצאה הסופית.
עוד רעיונות מעולים לסרטוני פרסום בטיקטוק
סרטון שמורכב ממלא תמונות
או סרטון ריקודים
סרטון יום בחיי ועוד ועוד ועוד..
איך טכנית ניגשים לצילום ואיך מפיקים ומפרסמים בטיקטוק?
5 שלבים להפקת סרטון טיקטוק,
כפי שאמרנו כתיבת תוכן זה השלב הראשון
שלב שני – צילום השלב הזה יכלול, בימוי, בחירת לוקיישן לסרטון, זויות צילום מדוייקות ומחמיאות צילום במצב אופקי כדי שיתאים למידות של טיקטוק, בחירת תאורה, לבוש, איפור, ליבוש וכו.
שלב שלישי – עריכת הסרטון. זוכרים שאמרנו קודם שנהיינו דור של צלמים ועורכים? זה בדיוק זה..
המציאו בשבילינו כל כך הרבה אפליקציות מעולות שנועל בקלות לערוך כל סרטון.
חשוב לשים כתוביות לטובת אלה שצופים בסרטונים על מצב שקט.
יש לבחור מוסיקה שתתאר ותמחיש בדיוק את המסר שאנחנו רוצים להעביר מבחינה שיווקית.
אפקטים, מהירות חיתוך הקליפים, חיבור הקליפים יחד. הוספת לוגו עם רוצים…
שלב רביעי – פרסום ושיווק הסרטון. יש לבחור קאבר שלצופה יהיה ברור מאוד במה הוא עומד לצפות, בחירת האשטגים/תיוגים מתאימים
והשלב האחרון – קידום הסרטון
מי את איילת גולד?
אז עכשיו שהכל ברור והבנו למה כדאי לנו לפרסם טיקטוק, למה כדאי לנו להפיק סרטון ואיך העסק שלנו רק יצמח מקידום בטיקטוק אציג את עצמי קצת ברשותכם..
נעים מאוד שמי איילת גולד גולד או איילת מצלמת לפי השם הפרסומי שלי.
וואו על זה אני יכולה לדבר שעות..
אבל בעיקר אגיד שאני צלמת שעובדת מהבטן. מה זה אומר?
יש מלא צלמים נכון?
בכל תחום אבל בחרתי להיות צלמת תדמית. צלמת שנוגעת בעסקים.
הפאשן שלי זה לראות את העסק שלך צומח מזכות הצילומי הוידאו או התמונות שאני מצלמת.
אני אוהבת לראות עסקים שבזכות הקשר שנוצר ביינינו, הדיוק של הטקסט, וצילומים והעריכה שמדברים את השפה העיסקית שלכם פשוט עפים קדימה.
מעבר להיותי צלמת אני חיה ונושמת שיווק, שלא תטעט אני לא משרד פרסום או משהו כזה אני מספרת את העסק שלך, שלי..
כשאני מאמינה בעסק קל לי לספר אותו כי העסק שלך הוא להיות העסק שלי כשאנחנו עובדים יחד.
תבינו, כשאתם לוקחים אותי כצלמת זהו, הלך עליכם..
מפה והלאה זה פור אבר..
אני אלווה את העסק שלכם מא ועד ת ממש ככה.
אוודא שפרסמתם את הסרטון והתמונות כמו שצריך, אבדוק שרשמתם את מילות מפתח הנכונות.
שמצאתם את ה# הנכון שיקדם אתכם
כמה דברים שכדאי לזכור – פרסום בטיקטוק
טיקטוק היא לא אפליקציה לצעירים בלבד.
אל תפספסו אף פלטפורמת שיווק בגלל גיל, אתם לעולם לא יודעים מאיפה תבוא הפרנסה ואיפה יפול לידיים שלכם הגוב המושלם הבא שלכם.
זוכרים את פייסבוק? אתם מפרסמים שם?
גם היא פעם הייתה קטנה היום זו אפליקציה מטורפת שכמעט אי אפשר לדמיין חיים שיווקיים בלעדיה.
אז גם טיקטוק ממש כמה צעדים אחריה..
אם יש לכם אפשרות ללמוד איך לעשות הכל לבד ולהשתתף בקורס כזה שיללמד אתכם איך לצלם לערוך ולשווק בטיקטוק לכו על זה.
אם אין לכם את האפשרות הזאת יש אנשים טובים מאוד שזה מה שהם עושים בחיים.
מרימים ומשווקים את העסק שלכם. אל תבזבזו זמן מיותר על זה.
תנו להם לטפל בשיווק, בצילום ובעריכה ואתם, פשוט תמשיכו להיות נהדרים בעבודה שלכם.
סוד פרסום בטיקטוק או בכל רשת חברתית אחרת
סבלנות והתמדה זה סוד.
תקבעו עם עצמכם דייט יומי או שבועי מה שעובד לכם ותדעו שבשעה הספציפית הזאת או ביום הספציפי
הזה אתם מעלים סרטון ותהיו עקביים.
תעשו את זה פעם אחר פעם ותראו איך קהל הצופים והעוקבים שלכם עולה.
אל תמכרו את העסק, תספרו אותו..
זה ההבדל הדק בין מי שמבין ולא מבין בשיווק.
עמודים נוספים באתר
Contents
רוצים לשמוע עוד?
מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 072-394-1571
או לכתוב מייל: info@seofocus.co.il