כתיבת תוכן seo

כתיבת תוכן seo – זמן מאמר 2:40

מחפשים איך לקדם את העסק שלכם כדי שיופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל?

או שאולי אתם מעוניינים בכלל להיות בתפקיד כותבי התוכן בכדי לקדם את האתר במנוע החיפוש? 

בואו ונדבר רגע על כתיבת תוכן seo.

כתיבה זו, היא כתיבה לאתרים.

צורת הכתיבה מאוד שונה מכתיבה עיתונאית, כתיבת רומנים (סופרים) או לחלופין כתיבה אקדמאית.

הדמיון היחידי שנמצא בין כל סוגי הכתיבה השונים שכבר הזכרנו כאן, הוא החוקיות בכתיבה.

לכל אחת מסגנונות הכתיבה השונים יש את המבנה שלו, כללים ייחודים שמתאימים רק לו ואף חוקיות מסוימת שיש לשמור עליה בכדי לייצר כתיבה נכונה לאותו הסגנון.

כשמדברים על כתיבת תוכן seo, התוכן מאוד משמעותי. 

ומה שעוד יותר משמעותי הם הכללים שיש לשמור עליהם בכתיבה.

ובדיוק בחוקים האלו, על "איך לעשות את זה נכון" המאמר הזה עוסק.

כתיבת תוכן seo

כתיבת תוכן seo בצורה היעילה והנכונה ביותר

לפני שמתחילים לכתוב תוכן לאתר כלשהו, יש צורך להתייחס למספר דברים חשובים:

  • מה תחום האתר ומה הרעיון המרכזי שלו (מכירת מוצר, נתינת שירותים וכו')?
  • במה האתר נבדל משאר האתרים באותו התחום?
  •  מהם המסרים המתאימים לאתר?
בקיצור מה שנדרש לעשות הוא להגדיר את הלקוחות של אותו "מוצר" שאנחנו מעוניינים לקדם בכתיבה.
ברוב המקרים כל אתר חדש שעולה לרשת נכנס אוטומטית לתחרות בין כל המותגים הדומים השייכים לאותה קטגוריה.
היתרונות שיש לאתר ותיק בשטח הם בעיקר הוותק, המודעות של הקהל אליו ואופן הפרסום.
אתר חדש חייב למצוא דרך לקרב אליו את הגולשים, ממש למשוך אותם אליו, הוא חייב להיות מספיק מעניין ואטרקטיבי בכדי שהגולשים יסכימו לזנוח את המוכר להם ולעבור אליו.
 המלצה נוספת שלנו אליכם בכדי לגרום לאתר להצליח ולנוע קדימה, הוא לייצר תרשים זרימה בו תקבעו את הנושאים בהם האתר יעסוק לפי סדר החשיבות שלהם מבחינת כתיבת תוכן seo.

עוד כמה דברים שחשוב לנו שתדעו על כתיבת תוכן SEO

חשוב שתבינו, כתיבת אתרים לכאורה אולי נראית פעולה פשוטה, אך זה דבר שמאוד מטעה.

כתיבת תוכן לאתרים דורשת מגוון דברים כמו הכרות מספקת עם רשת האינטרנט והדרישות שלה בפני עצמה, יכולת אנליטית, אסטרטגיית כתיבה ואף יכולת חשיבה מרחיקת לכת קדימה.

לפני תחילת כתיבת התוכן לאתר, יש צורך לבנות תכנית שתדאג לכלול את ביטויי המפתח שאותם רוצים לקדם – הפופולריים במיוחד בהתחלה, ובסדר יורד את שאר ביטויי המפתח.

הנושאים שיהיו בתחילת הרשימה הם אלו שיופיעו גם בעמודים הראשיים באתר עצמו.

 

 

כללים חשובים שיעזרו לכם עם כתיבת תוכן seo

אחרי שסודרו ביטויי המפתח בסדר יורד (מהפופולרי ביותר אל הפחות), אפשרי להתחיל בעריכת התוכן עצמו.

אבל (!!!!) חייבים לשמור על כללים חשובים ביותר בעת הכתיבה עצמה:

  • 1. איתור ביטוי המפתח.

את הביטויים הנפוצים ביותר אפשרי למוצא בעזרת כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס, אבל לא רק, בצורה הכי פשוטה, כנסו לגוגל לדף הראשי, וכתיבו את הנושא של האתר.

מיד תופיע לכם רשימה מלאה של ביטויי מפתח נוספים ואותם רשמו לכם בצד – בדיוק זה מה שאתם צריכים.

מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס, הוא בהחלט כלי מצוין למי שעוסק בכתיבת תוכן לאתר וגם למי שעוסק בקידום האתרים. 

באמצעות כלי זה, ניתן גם לערוך מדרג ביטויי מפתח בהתאם לחיפוש הגולשים. 

על בסיס כלי זה אפשרי לבנות את תרשים הזרימה והאסטרטגיה אתה נעזור לאתר שעבורו אנחנו כותבים את התוכן.

  • 2.  שימוש במילות המפתח בטקסט עצמו.

הכנסת מילות המפתח בטקסט עצמו, צריך להיות בסביבות 3%-4% מסך כל התוכן עצמו, באותו הדף.

במידה ותחליטו להשתמש בביטוי המפתח בצורה מוגזמת יהיה לא יעיל ואף יזיק למאמר עצמו ומנועי החיפוש אפילו יזהו אותו כ"ספאם".

ובמילים פשוטות יותר, מה שיקרה זה בדיוק ההפך ממה שאנחנו רוצים, העמוד יורחק מתוצאות החיפוש או אפילו ימוקם בתוצאות החיפוש, בעמוד נידח וללא משמעות. 

רצוי מאוד למקם את ביטוי המפתח בחלק הראשון של המאמר – בפסקה הראשונה.

 בנוסף חשוב מאוד לדאוג לפזר את ביטוי המפתח לאורך המאמר – למיקום יש משמעות רבה, וכן, גם לדאוג להופעתו בפסקה האחרונה.

כתיבת תוכן SEO לקידום האתר שלכם

מאוד מאוד חשוב שביטוי המפתח במאמר יעשה בתחכום ולא יהיה בולט. 

זכרו להתאים את הטקסט לגולשים ולא רק עבור מנועי החיפוש.

מה שעוד חשוב לדאוג לו בכתיבת המאמר הוא עניין מערך הקישורים הפנימיים.

ישנו צורך לשבץ ביטוי מפתח נוסף באותו עמוד בכדי ליצור קישור בעמוד הנוכחי אל עמוד אחר באותו האתר. 

כך נוצרת פלטפורמה שלמה של קישורים מדפים שונים באתר אחד אל השני.

עוד דגש חשוב, שימו לב לשימוש באותיות "ב" ו-"ו" לפני ביטוח המפתח – הם יבטלו את הביטוי עצמו, כתבו בחכמה.

  • 3. השתמשו בתוכן מקורי לכתיבה לצורך כתיבת תוכן seo.

אחד מהכללים החשובים ביותר הוא תוכן בלעדי, מקורי לחלוטין.

העתקה של תוכן תייצר תוכן כפול – מה שאין בו מלכתחילה צורך, ואז מה שיקרה זה שהתוכן לא יופיע במנועי החיפוש, ולא רק זאת, אתם גם חשופים לתביעה, היות וזאת פגיעה בזכויות יוצרים ואסורה על פי חוק.

חישבו תמיד על אופי תוכן מרענן, מקורי, איכותי, שיגרום לגולשים להימשך אליו.

כללים נוספים לצורך כתיבת תוכן seo

  • 4. כותרות

כמו שהמבנה של גם האתר צריך הדרגתי, כך כותרות המאמר.

הכותרת הראשית תהיה מסומנת בH1, הכותרת המשנית בH2 וכך הלאה.

חשוב לדעת שאין אפשרות להשתמש בH1 יותר מפעם אחת, ובH2 יותר מפעמיים.

לכותרות ישנה חשיבות רבה באם הגולש ימשיך לקרוא את התוכן באתר או יחליט לוותר – ולכן יש ליצור כותרות מעניינות ומושכות.

גולשים רבים נוטים לרפרף בעמוד לפני שהם בכלל קוראים את הטקסט ומה שבעיקר מושך את עיניהם זוהי הכותרת.

אל תשכחו להשתמש בביטוי המפתח גם בכותרות.

השתדלו שהכותרות יכילו בין 3-10 מילים ולא מעבר לכך – כותרת ארוכה מאבדת את עניין הקוראים, גם כותבת שתחזור על עצמה תגרום לגולשים לאבד עניין. 

דאגו לכותרות קצרות ומעניינות.

  • 5. פסקאות מתומצתות

הכוונה היא שהפסקה עצמה, צריכה להיות קצרה ועניינית.

הגולש אינו מעוניין לקבל מסה גדולה של מידע אלא את עיקרי הדברים שאותם בעצם הוא מחפש (בעקבות חיפוש ביטוי המפתח בגוגל).

והדבר הכי הכי חשוב, זכרו לכתוב תוכן מעניין – בהצלחה.

 

זקוקים לאתר יוצא דופן?

האתר שלכם איננו מקדם אתכם כהלכה מבחינה עסקית? צרו איתנו קשר כבר היום!

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support