כתיבת תוכן באינטרנט

כתיבת תוכן באינטרנט – זמן מאמר 2:45

חשבתם הרבה, החלטתם איך ומהו המוצר שאתם מתכוונים לשווק לאוויר העולם.

החלטתם שבימים כמו היום, הכל שהכל הופך להיות וירטואלי, להקים אתר אינטרנט משלכם? תוכן?  מה הצעד הבא שצריך לעשות?

ובכלל איך מתחילים עם כתיבת תוכן באינטרנט? מהם הדגשים שצריך לשים אליהם לב?

אל דאגה, אנחנו בדיוק המקום הנכון לספק לכם את התשובות.

כתיבת תוכן באינטרנט

כתיבת תוכן באינטרנט - הצעדים הראשונים

אז הדבר הראשון שבטח תעשו בכדי לבנות בעצם אתר אינטרנט, הוא לפנות למעצב ו/או מפתח אתרים.

נכון ששני הדברים המרכזיים שיש לעשות בכדי להתחיל להרים אתר כלשהו הוא עיצוב האתר ופיתוחו, אבל כדי שהתהליך ילך בצורה הטובה ביותר כדאי מאוד לערוך מחקר מעמיק על המוצר/ השירות שלכם ומי קהל היעד.

תכנון מהפרט הראשון ועד האחרון יעזור לכם להגיע אל עבר לקוחות רבים פוטנציאלים ויעזור לכם להיות הרבה יותר רלוונטים מהמתחרים.

 

כמה כללים חשובים על כתיבת תוכן באינטרנט

  1. כתיבת תוכן לאתר באופן בו יתאים בדיוק לקהל היעד:
השלבים הראשונים שחשובים שאכן יכללו בתוך האתר שלכם, כוללים בתוכם מיקוד של המסרים שאתם מעוניינים להעביר שיופיע לאורך כל האתר.
 הכותב צריך לדאוג לארגן לו בריף שיווקי, על ידי תמצות בנקודות מרכזיות שיציגו את המוצר/שירות שאתה מעוניין לפרסם,
ובנוסף, לבדוק מהם המאפיינים של קהל היעד.
בריף הוא דבר שכל כותב תוכן, קופירייטר, עורך צריך שיהיה לו בתחילת העבודה.
קחו בחשבון שגם מעצב האתר ייעזר בבריף.
 
ניתוח SWOT: חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות.
אלו ארבעת הדברים שיש לך, בעל המותג לעשות.
הכר את עצמך, קח לך דף ועט ותתחיל לרשום מהן החזקות שלך, ומהן החולשות, היתרונות ביחס לאחרים, מהם הדברים שיכולים להוות עבורך מכשול, מהם הדברים שישפיעו עליך ו/או על הפעילות שלך (לטובה/לרעה).
דף שכזה יעזור לך להבין ולדעת במה להתמקד ואילו מסרים להעביר בכל דף באתר.

מיהו קהל היעד

רצוי לערוך מחקר מקיף לגבי המאפיינים של אותו קהל, האם מדובר רק בגברים, או שאפשר לקחת בחשבון גם נשים? טווחי גיל שהמוצר/שירות ידבר אליהם, מיקום גאוגרפי.
יש צורך להסתכל בצורה רחבה יותר אפילו על קהל היעד, לנסות לחשוב מה הצורך שלהם בך, מה יהיה חשוב להם לקבל ממך, האם ייתכן ויהיו מעוניינים אך ורק ברווח כלכלי או שאולי גם מעוניינים לפתור את הבעיה.
 
איחוד כל הנתונים לבריף אחיד, אחרי שריכזתם את כל הנקודות החשובות בנוגע לקהל היעד ואליכם, בעל המוצר/שירות, צרו לכם בריף שיווקי.
מסמך אחד המסכם את כל הנושאים המרכזיים והחשובים ביותר בכדי להעביר את המסרים המרכזיים בצורה הטובה ביותר וכמובן איך לא, להשתמש בהם בתהליך הכתיבה בתוכן האתר עצמו ואפילו בעיצובו.

עוד כמה כללים שכדאי לכם לדעת

2. הכירו את המתחרים

ובכדי שהאתר שלכם יהיה יותר רלוונטי מכולם, אפקטיבי, מתאים יותר לקהל היעד, ואפילו מרשים יותר, חייבים לערוך מחקר מקיף מי הם המתחרים שלכם.

האתר שלכם חייב לתת "פייט" לשאר האתרים המתחרים ואפילו להתעלות עליהם.

כמה שאלות שכדאי שישאלו לפני כתיבת תוכן לאתרים:

מי המתחרים? האם רמת העיצוב של האתר שלהם גבוה? מהם המסרים השווקים המופיעים באתר? איך איכות התוכן? מהם ביטוי החיפוש המקודמים באתרים המתחרים? מה מבחינתך יהיה אפשרי להוסיף, לשנות, להוריד בכדי שהאתר יהיה טוב יותר?

אחרי שנבדקו אתרי המתחרים והמסקנות דיי ברורות, אפשרי להתקדם לשלב הבא: 

קונספט עמוד ראשי של האתר שיכלול בתוכו בחירת סגנון עיצובי ואף הצורה בה התוכן יוצג באתר. 

לבחור מילות מפתח

3. בחירת מילות מפתח לאתר, השלב השלישי והלא פחות חשוב.

אז איך בעצם יודעים באיזה ביטוי לבחור? 

  • עליך לחשוב באילו מילים הגולשים ישתמשו בחיפוש כשהם ירצו להגיע לשירות/מוצר שאתה מציע.

דאג להכין רשימה של כל מיני צמיד מילים, ביטויים, גם אם הם מאוד דומים.

  • מהרשימה שהכנת בדוק אילו ביטויים הם אלו שהכי מחפשים אותם.

ואיך לעשות זאת? למקדמי אתרים ישנם כלים אינטרנטיים יעודים שיתנו להם בדיוק מה הביטויים שהכי מחפשים.

ככל הנראה אין ברשותכם את הכלים האלו, ולכן בכדי לדעת מה הביטויים הכי מחופשים בגוגל, הקלידו בשורת החיפוש את המילה הראשונה בביטוי שלכם ומיד יופיעו מולכם מספר אפשרויות לחיפוש (ישלימו את המילה שכתבתם), אלו בדיוק הביטויים שהכי מחפשים.

אם תפעלו בצורה שבה אנו מציגים את הדברים, בהחלט תראו בזמן קצר תוצאות.

אם עוד לא הכרתם את החברה שלנו, בהחלט כדאי שכירו.

SEOFOCUS מהמובילים בתחום הקידום והפרסום באינטרנט.

זקוקים לאתר יוצא דופן?

האתר שלכם איננו מקדם אתכם כהלכה מבחינה עסקית? צרו איתנו קשר כבר היום!

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support