איך כותבים תוכן שיווקי שמתאים גם לגולש וגם לאלגוריתם של גוגל?
זמן מאמר משוער 3:50
מבין כל אפיקי הפרסום המוצעים כיום, נראה כי קידום אורגני הפך לפופולרי ביותר, זה שמאפשר לעסקים ליהנות מלקוחות חמים ובשלים לרכישה, אלה שזה עתה חיפשו שירות ורק זקוקים למצוא את הספק או המוצר המתאים.
קידום אורגני מקפיץ אתרים לראש תוצאות החיפוש של גוגל וברובו מבוסס על תוכן איכותי, תוכן שמספר לאלגוריתם של גוגל וגם לגולש באיזה תחום האתר עוסק ולמה כדאי לקדם את האתר בביטויים הספציפיים. ככל שהתוכן יהיה איכותי ואנושי יותר, כך הסיכוי להגיע למקומות ראשונים גבוה יותר. אין ספק שמגע אנושי והוספת ״נשמה״ בכתיבת תוכן הפכו לסוג של יצירת אמנות, ולכן מלבד הכתיבה לאלגוריתם של גוגל, עלינו לכתוב גם טקסט שמתאים לגולש.
בואו נראה איך אפשר לשלב תוכן אנושי לקידום אורגני בגוגל
הבנת האלגוריתם של גוגל
חשוב להבין את עקרונות הליבה של האלגוריתם של גוגל, כולל רלוונטיות, סמכות וחווית משתמש. בנוסף, הישארו מעודכנים בשינויים ובטרנדים ובעדכונים (הקשוחים) של גוגל כדי להתאים אסטרטגיות תוכן בהתאם. נציין כי ישנם שינויים רבים במשך השנים, ולכן התוכן הנכתב חייבת להיות רלוונטי ומותאם אליהם.
התמקדו בתוכן המתאים לאופי קהל היעד
בתהליך כתיבת תוכן, קחו בחשבון את מעורבות הקהל על ידי הבנת הצרכים הספציפיים, העדפותיהם ונקודות הכאב שלהם. יצרו במקביל נרטיבים מרתקים שיעניינו את הקוראים, אמון ונאמנות. זאת תוכלו לבצע על ידי שילוב סיפורים אותנטיים ומשפטים אנושיים המעוררים רגשות ומניעים את הגולשים לפעולה מסוימת.
היעזרו בשאלות אותנטיות
חשוב מאוד לכתוב תוכן שלקוחות מחפשים בגוגל, כך תוכלו להגיע לחשיפה נוספת. לדוגמה, ״נהגתי בשכרות ונתפסתי, מה עושים?״, ״איך עושים טקס לתיאור הבית?״, איך מצלמים רילס לאינסטגרם?״, ״איך כותבים אודות חברה?״ וכך הלאה. אלה שאלות שיכולות לייצר לכם טרפיק, כיוון שאנשים שמחפשים במנוע החיפוש גוגל דבר מה בצורת שאלה, פשוט יגיעו אליכם.
שלבו מאמרים יצירתיים
שלבו תוכן יצירתי, תוך דגש על עקרונות SEO ביצירת תוכן. לדוגמה, שלבו מילות מפתח רלוונטיות באופן טבעי בתוכן מבלי לפגוע באותנטיות, שמרו על מבנה תוכן נכון עם כותרות ראשיות, כותרות משנה ובולטים לחוויית משתמש משופרת ונראות חיפוש. גוגל וגם קוראים מאוד אוהבים לקרוא תוכן מזמין שמחולק לפסקאות קטנות ובולטים.
הקפידו על חוויית משתמש גבוהה
התמקדו בהבנת כוונת המשתמש מאחורי שאילתות חיפוש כדי לספק לקוראים תוכן רלוונטי. במקביל, ייצרו תוכן המתייחס לשלבים שונים במסע של הקונה, ממודעות ועד להמרה. בצעו גם אופטימיזציה של כותרות, תיאורים וקטעים כדי לספק תצוגות מקדימות תמציתיות ומניעות לפעולה בתוצאות החיפוש.
ייצרו מעורבות עם הקהל
עודדו אינטראקציה עם קהל באמצעות הערות, שיתוף חברתי ותוכן שנוצר על ידי משתמשים.
הקפידו גם על אסטרטגיית הפצת תוכן מגובשת על פני מספר ערוצים כדי למקסם את טווח ההגעה לכמה שיותר אנשים שאליהם התוכן מיועד. כמובן שכדאי לבצע מעקב ולהגיב למשוב ולשאילתות באופן מיידי כדי לייצר תחושת קהילה.
עקבו ונתחו נתונים
השתמשו בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר מדדי ביצועים מרכזיים של התוכן שאתם מעלים כמו תנועה, מעורבות ושיעורי המרות. בנוסף, נתחו נתונים כדי לזהות מגמות, חוזקות ואזורים לשיפור בביצועי התוכן. בהתאם שפרו את הביצועים ושימו לב מה עובד יותר ומה פחות.
לסיכום, כדי לייצר תוכן איכותי שגם מדבר לגולשים וגם לאלגוריתם של גוגל, חשוב מאוד לייצר תוכן יצירתי שמיועד לקהל היעד שלכם ומניע אותו לפעולה. התמקדו בתוכן המתאים מבחינת שפה וניואנסים לקהל, שלבו תכנים המבוססים על שאלות שסביר להניח שגולשים יחפשו בגוגל, הקפידו על תוכן מובנה ומסודר עם כותבות ובולטים ובכלל שמרו על אותנטיות.
זכרו – גוגל מקדם אתרים אותנטיים שמספקים חוויית משתמש גבוהה, ולכן ככל שתשלבו ״נשמה״ בטקסטים ותוכן רלוונטי לקוראים שלכם, כך הסיכוי גבוהה יותר שגוגל יאהב אתכם (:
Contents
רוצים לשמוע עוד?
מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 072-394-1571
או לכתוב מייל: info@seofocus.co.il